Aquest dissabte 17 de juliol, dins els actes de celebració de la festivitat del Carme, a les 12h a l’Alfolí de la Sal, es farà un acte a la memoria de Josep Tarrés i Fontan que va morir a Girona el passat 20 d’abril als 91 anys. El poeta i activista cultural tenia forts lligams amb l’Escala, vila on va residir tres anys, a més d’haver participat en diverses campanyes de defensa del patrimoni escalenc.

Víctor Puga, alcalde de l’Escala, presentarà l’acte que consistirà en un recital de poemes de Josep Tarrés, a càrrec del també poeta Carles Duarte i un petit concert del cantautor Josep Tero acompanyat de l’acordionista Ferràn Martínez, que ha musicat el poema de Josep Tarrés titulat La galerna de Pasqua, dedicat a la Mare de Déu del Carme i que l’estrenaran aquest dissabte a l’Alfolí.

La trajectòria vital de Josep Tarrés i Fontan va estar vinculada a la ciutat de Girona, ja que a més de la seva obra com a poeta va deixar el llegat d’haver estat un dels impulsors de Temps de Flors. Sobretot li és reconegut  el seu paper com a artífex de la revalorització del Call jueu de Girona quan, al seu retorn de París, va treballar des del Centre Isaac el Cec per a fer que la ciutat de Girona valorés i gaudís de l’enorme pòsit històric, cultural i espiritual que s’amagava darrere dels llavors oblidats carrers que avui conformen el conegut i visitat barri jueu.

Per a Josep Tarrés i la seva esposa, l’escultora Pia Crozet, l’Escala sovint havia estat el seu refugi i retir temporal, però sempre involucrant-se en les les campanyes de defensa del patrimoni en temps difícils i participant en la vida cultural del poble. L’any 1975 s’involucren activament en la lluita per salvar de la destrucció l’Alfolí de la Sal i el cementiri mariner a través del cantautor Josep Tero.  L’any 1992 organitzen l’exposició d’escultures “Coloms de la Pau” de Pia Crozet acompanyada de la lectura de poemes seus al jardí de Víctor Català a Sant Martí d’Empúries. El 1998 també participaren activament en la preservació de l’espai de Vilanera davant l’amença de construir-hi un camp de golf amb urbanització. Josep Tarrés i Pia Crozet varen fixar la seva residència a l’Escala del 2017 al 2019, participant en nombrosos culturals. Pia Crozet va realitzar l’escultura d’homenatge a les víctimes de la guerra civil situada a l’entrada del Cementiri Mariner.

Josep Tarrés era una persona generosa, de mirada lúcida i visionària i amb una sensibilitat excepcional envers el patrimoni i la natura. L’Escala sempre t’estarà agraïda.

Places limitades. Cal fer inscripció prèvia a:  inscripcions.lescala.cat