Un any més el Museu de l’Anxova i de la Sal (MASLE) i l’Alfolí de la Sal – Museu de l’Escala se sumen, junt amb la resta de museus de les comarques gironines, a la 6ena edició de Nadal al Museu, que en aquesta edició té lloc del 4 de desembre al 9 de gener.

Aquest Nadal, com ja és tradició als museus del territori, els infants que els visitin podran gaudir d’un munt d’activitats educatives. Amb el lema: “Tens ganes de passar-t’ho bé per Nadal? Visita els museus de les comarques de Girona, i descobreix-ho!” es continua amb la voluntat de fer passar bones estones d’oci, mentre s’aprèn sobre el patrimoni i les tradicions locals.

Els museus de l’Escala, a més de les seves pròpies ofertes d’activitats,  oferiran una activitat conjunta de tots els museus gironins als seus visitants: un repte on a través d’una il·lustració de l’autora Roser Matas (on de forma divertida ens mostra les particularitats del museu), petits i grans hauran de buscar els objectes reals del museu que apareixen a la il·lustració. Després de fer la visita lliure en família i trobat els objectes destacats, rebran un petit regal. Els que ho vulguin, podran pintar al museu, o endur-se a casa, el colorejable en blanc i negre de la il·lustració del museu.

Els museus de l’Escala oferiran un petit espai amb taules i cadires, llapis de colors i si es vol tisores per a que puguin dibuixar els nens i nenes. Els convidarem al final a dibuixar en aquest espai i allà també hi trobaran la mateixa làmina del llibre del museu, però en A4 i blanc i negre. Si volen, poden posar-l’hi color Aquestes il·lustracions formen part del llibre “Cerca i troba” que Enguany es presenta per dinamitzar la campanya de Nadal.

La Xarxa Territorial de Museus de les Comarques de Girona forma part de les xarxes territorials de museus de la Generalitat de Catalunya. Aquestes són l’instrument bàsic per canalitzar concertadament les polítiques de suport als museus del país i dur a terme projectes i accions de forma mancomunada. La Xarxa Territorial de Museus de les comarques de Girona funciona des del 2014 i va ser formalment constituïda el 27 de novembre de 2015 per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i els titulars dels 26 museus registrats que actualment conformen la xarxa.