Aprofitant que l’exposició sobre l’obra d’en Joan Massanet podrà ser visitada fins el proper 8 de gener s’organitzen diferents activitats durant tres dissabtes al mateix Alfolí de la Sal:

Dissabte 19 de novembre 18:30 h, a l’Alfolí de la Sal.  Taula rodona sobre Joan Massanet. Vida i obra. Acte relacionat amb l’exposició Joan Massanet, l’alquimista de l’Escala, amb la participació d’Alícia Viñas, pintora, llicenciada en Belles Arts i directora del Museu de l’Empordà del 1974-1997;  Ramon Pujolar, col·laborador de Joan Massanet a la farmàcia, i la comissària de l’exposició Mariona Seguranyes.

Dissabte  3 de desembre 12:00 h, a l’Alfolí de la Sal, presentació del llibre Joan Massanet de l’Escala, catàleg de l’exposició. A càrrec de la comissària de l’exposició i autora dels textos, Mariona Seguranyes.

Dissabte  3 de desembre, al acabar la presentació,  visita comentada a l’exposició Joan Massanet, l’alquimista de l’Escala. La comissària de l’exposició, Mariona Seguranyes, farà una visita comentada als diferents àmbits de l’exposició.

L’exposició és una revisió de tota la trajectòria de Joan Massanet, contextualitzant-lo a l’època, amb les seves arrels escalenques i el paisatge que l’embolcallava i estirant els fils dels artistes i crítics coetanis amb els que es va relacionar. La mostra consta d’una quarantena d’obres, entre olis, collages, dibuixos i escultures a més de documentació, de la que destaca una postal de Salvador Dalí adreçada a Joan Massanet de l’estiu del 1931, una fotografia que Massanet va adreçar a Dalí en facsímil i dues cartes en facsímil de Massanet adreçades al crític Sebastià Gasch, fins ara inèdites. També hi són presents a l’exposició fotografies i catàlegs de l’arxiu personal del pintor i el seu cavallet  i una de les verges romàniques de la seva col·lecció intervingudes pel mateix artista.  Destaquen de l’exposició dues obres inèdites, Prestidigitador decapitat, de cap el 1939 i Verge i mascaró entre el 1932-1942, a més d’altres obres poc vistes i conegudes i d’altres emblemàtiques i rellevants.

Aquesta mostra vol explicar el periple de l’artista, cercant les seves fonts d’influència i el seu diàleg amb els protagonistes de l’avantguarda catalana, com el mateix Dalí, Sebastià Gasch, o el galerista Josep Dalmau i el seu amic Àngel Planells.

Les obres i documentació procedeixen de diverses col·leccions particulars de l’Escala, Figueres, Llançà i Barcelona, a més de l’arxiu personal de l’artista i del Museu de l’Empordà. La part de  documentació reproduïda en facsímil, prové de la Biblioteca de Catalunya, i del Centre d’Estudis Dalinians, Fundació Gala-Salvador Dalí. Des d’aquí el nostre agraïment a tots els prestadors i institucions implicades.  L’exposició s’acompanyarà de l’edició d’un llibre-catàleg on es recull tota la recerca portada a terme per la seva comissaria i a on es cataloga a més de l’obra present a l’exposició d’altres obres procedents de diverses col·leccions particulars.