MUSEU DE L’ANXOVA I DE LA SAL

L’Escala ha conservat, al llarg dels segles, una indústria que li ha donat fama arreu del món: la salaó d’anxoves. El Museu de l’Anxova i de la Sal, inaugurat l’any 2006 a l’antic escorxador, mostra la història de la pesca i de la salaó de peix blau, des del segle XVI fins a l’actualitat, i ens submergeix en un temps, un patrimoni i uns coneixements únics a la costa catalana.

En el Museu de l’Anxova i de la Sal, a més de conèixer l’evolució de la pesca i de la salaó, ofereix al visitant exposicions temporals de gran format de temàtica etnològica, com han estat “El Fluvià, tres comarques i un riu”, o les anteriors “El conreu de l’arròs” i “Una mar de vinyes” o “La salaó de peix a Empúries i l’Escala”.

Al mateix temps organitza periòdicament cicles de conferències sobre història, cultura i patrimoni organitzades pel Centre d’Estudis Escalencs

Conferència El comerç del peix salat

Els camins de ronda al MASLE tot l’estiu

La Confraria Universal del Bacallà visita l’Escala

Museu de l’Anxova i de la Sal
Av. Francesc Macià, 1
17130 – L’Escala (Girona)

HORARI ATENCIÓ AL PÚBLIC:

matins: de dimarts a diumenge de 10:00 a 13:00 h

tardes: divendres i dissabte de 17:00 a 20:00 h.

Per consultes d’arxiu o museu:

museu@lescala.cat

telf: 972 776 815