UN POT PER OMPLIR

Nivell educatiu:
P5
Primària
Secundària

Durada del taller:: 75 Minuts aproximadament.

Dinàmica de la visita al Museu de l’Anxova i la Sal:

Amb aquesta visita a través d’un pot de salaons anirem descobrint les diferents sales del museu, on parlarem dels diferents oficis relacionats amb el peix blau.

Desenvolupament:

La rebuda del grup serà a fora al carrer davant del museu, farem la benvinguda i la introducció al grup classe, i després entrarem i visitarem les sales del museu.

Objectius

  • Origen i Història de l’Escala
  • Donar a conèixer el passat del món de la pesca
  • conèixer l’origen de la pesca del peix blau
  • Ensenyar els oficis relacionats amb la pesca a l’Escala
  • Conèixer els ormejos de pesca
  • conèixer que és la sal i les seves propietats
  • Seguiment del procés de Salaó

COMPTÈNCIES BÀSIQUES:

Dimensió Històrica:
  • Cronologia i temps històric.
  • Coneixements històrics temporals
  • Vincles entre el passat, el present i el futur.
  • Textos de ciències socials: descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació, vocabulari propi.
  • La memòria històrica.
  • El passat i el present de la Catalunya en el context d’Espanya i d’Europa.
  • Estratègies comunicatives en situacions d’interacció oral.
Dimensió Geogràfica:
  • Desenvolupament humà sostenible.
  • Interacció entre grups humans i el medi. Activitats econòmiques i el seu impacte mediambiental. Matèries primeres i fonts d’energia.
  • Lectura i interpretació de mapes, plànols i imatges de diferents característiques i suports. Eines d’orientació espacial.
  • Cerc, anàlisis i contrast d’informacions diverses
  • Models d’interpretació geogràfics i de fets històrics.
  • Organització política i territorial: àmbits local, nacional i internacional.
Dimensió Cultural i Artística:
  • Fonts primàries i secundàries
  • Les manifestacions artístiques en el seu context històric.
  • Anàlisi d’imatges i referents estètics.
  • Identitats personals i col·lectives. Pertinença i cohesió social.
  • Situacions de desigualtat, injustícia i discriminació.
  • Les dones en la història i en les societats actuals.